Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

Ο ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ "ΣΠΟΡΟΣ" ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ












«Ο Σπύρος (ο Ευσταθίου) μου είχε εμπιστοσύνη. Κάποια στιγμή, όπως καθόμασταν σ’ ένα τραπέζι, λέει του σερβιτόρου: «Πιάσε ένα μπουζούκι». Υπήρχαν πάντα όργανα στο «Μπαράκι» (του Μάριου). Παίρνει το μπουζούκι και πάει στο Χιώτη που καθόταν δίπλα και του λέει: «Έχω έναν πιτσιρικά φίλο μου, ένα ταλεντάκι. Θα τον βάλω να τον ακούσεις». Λέει ο Μανώλης: «Αμέ». Γυρνάει ο Σπύρος σε μένα και μου λέει: «Παίξε». Παίζω ένα κομμάτι, πιάνει κι άλλο ένα μπουζούκι ο Σπύρος και παίζουμε άλλα δυο-τρία κομμάτια. Μου έκανε σιγόντα ο Σπύρος. Μόλις σταματήσαμε λέει ο Χιώτης: «Για κοίτα το σποράκι!». Ήμουνα κι εγώ αδύνατος, κατοχικός και μου ’μεινε το «Σπόρος» από τότε μέχρι σήμερα που κοντεύω να γίνω ...δέντρο!».
aφήγηση του Γ.Σταματίου στον Πάνο Γεραμάνη


Γιάννης  "Σπόρος" Σταματίου(Σταμάτης). Δεξιοτέχνης του μπουζουκιού. Ο Μανώλης Χιώτης  έλεγε ότι ήταν το alter ego του. Έλαβε μέρος σε εκατοντάδες ηχογραφήσεις. Είναι γνωστός για την σύνθεση δεκάδων εισαγωγών. Η πιο γνωστή είναι στο τραγούδι του Τσιτσάνη με ερμηνευτή τον Καζαντζίδη που έχει τίτλο : Άσπρο πουκάμισο φορώ. Έκανε μεγάλη καριέρα στην Αμερική.  όπου εργάστηκε σε κέντρα ελληνισμού και όχι μόνο, από το 1958 έως το 1980. Αποθεώθηκε, γνώρισε μεγάλες δόξες, ενώ είχε διάσημους θαυμαστές. Νύχτες ολόκληρες τον άκουγαν ο Φρανκ Σινάτρα, ο Έλβις Πρίσλεϊ, ο Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ και ο Ντιν Μάρτιν.Τα τελευταία χρόνια εργάστηκε σε κέντρα με ρεμπέτικα, ενώ  έχει εξαντληθεί ένας δίσκος του με οργανικά κομμάτια (δικές του συνθέσεις) με τίτλο «Σπόρος και χρόνος». Πέθανε το 2011. Ελάχιστες εφημερίδες έγραψαν δύο λόγια για αυτόν. Δεν συνέβη το ίδιο με το διαδίκτυο όπου κατακλύστηκε από αφιερώματα στο μεγάλο μουσικό.
Όπως είχε πει και ο ίδιος σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό τραγούδι: "Οι πόρτες λοιπόν είναι κλειστές για πολλούς. Για τους περισσότερους. Προσωπικά δεν σκάω γι’ αυτό. Δεν προσπαθώ να λύσω τώρα το πρόβλημα της ζωής μου. Η σελίδα μου στο βιβλίο του λαϊκού τραγουδιού είναι γραμμένη κι αυτό μου αρκεί."
Αλλά ας παρακολουθήσουμε τον ίδιο να μιλάει για την ζωή του στην πολύ καλή εκπομπή του   Χρήστου Παπαδόπουλου.



   

 Το τραγούδι Ασπρο πουκάμισο φορώ:


Το μυθικό πλέον Μπουζούκι και whiskey

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου