Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

ΕΘΝΟΚΑΡΘΑΣΗ; ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ; ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ










Ενώ η κοινή γνώμη ασχολείται με τις μπούρδες του νέου Πάγκαλου, η κυβέρνηση παραχώρησε 14 αεροδρόμια φιλέτα σε Γερμανική Κοινοπραξία. Να θυμίσω εδώ ότι πριν από 10 μήνες οι ίδιοι άνθρωποι έλεγαν σε όλους τους τόνους ότι αυτό είναι αδύνατο να συμβεί και είχαν μάλιστα παγώσει το διαγωνισμό. Το ίδιο λένε σήμερα για την πρώτη κατοικία και αργότερα για τα σύνορα. Μέχρι τότε εμείς θα ασχολούμαστε με διάφορα φτηνά τρυκ που μας αποσπούν την προσοχή από την πραγματικότητα.
Ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα διαβάζοντας τη  είδηση των ημερών. Τα 14 αεροδρόμια παραδόθηκαν στο Γερμανικό Δημόσιο για 40+10 χρόνια με συνολικό τίμημα μόλις 1,2 δις ή 22,9 εκ. ευρώ το έτος!!


Με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) η κυβέρνηση ανάβει το «πράσινο φως» για τις δύο συμβάσεις παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Slentel.
Πρόκειται για την Πράξη 39 της 2−11−2015, η οποία ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ελλάδα στο πλαίσιο της τελευταίας συμφωνίας της με τους εταίρους και δανειστές, καθώς και σχετική απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής η κοινοπραξία FRAPORT A G (*)− SLENTEL Ltd.
Η ΠΥΣ δημοσιεύθηκε το βράδυ της Τρίτης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κάνει λόγο για την «ανάγκη άμεσης έγκρισης των σχεδίων σύμβασης παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β)», καθώς και «το γεγονός ότι όρος για τη θέση των συμβάσεων παραχώρησης σε ισχύ αποτελεί η με νόμο κύρωσή τους από τη Βουλή των Ελλήνων».
Κατόπιν τούτου, το Υπουργικό Συμβούλιο προχωρά στη «συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο των σχεδίων σύμβασης παραχώρησης ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει το ίδιο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ανωτέρω συμβάσεις».
Επίσης, η ΠΥΣ παρέχει εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υποδομών «για τη συνυπογραφή για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου των συμβάσεων παραχώρησης καθώς και τυχόν άλλων συμβάσεων τροποποιητικών, παρακολουθηματικών ή εκτελεστικών».
Τα 14 αεροδρόμια είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη έναν χρόνο πριν, τον Νοέμβριο του 2014, η ελληνογερμανική κοινοπραξία, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ” έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.


Δείτε εδώ το ΦΕΚ για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

Σχετικά με το ξεπούλημα των αεροδρομίων είχα γράψει από τον περασμένο Αύγουστο όταν ο Υπουργός είχε πει το αμίμητο :«Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πωλείται εθνικός δημόσιος πλούτος και δε μπαίνει ένας ιδιώτης αλλά μπαίνει μια εταιρεία που είναι το Γερμανικό Δημόσιο» 

Περισσότερα εδώ:


(*) Fraport AG : Είναι η εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και όχι μόνο αυτό.







Πηγή: iefimerida.gr, pesotithes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου