Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

ΠΟΙΑ ΜΠΥΡΑ...(ΕΝΑ ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΣΠΟΤ)











Πριν  από μέρες έπεσε στην αντίληψή μου μια διαφήμιση που με εξόργισε μεν αλλά μου έδωσε να καταλάβω πως ένας μικρός αλλά γεμάτος θέληση , πίστη και όραμα μπορεί να τα βάλει με έναν κολοσσό και να τον κάνει να χάσει σε πρώτη φάση  την ψυχραιμία του. Ο λόγος , η διαφήμιση (;) της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την μπύρα Άμστελ.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που παρά τον ελληνικότατο  τίτλο της εταιρείας είναι μέλος του Ολλανδικού  κολοσσού  Heineken N.V.  Heineken μαζί με την Carlsberg και άλλες δύο εταιρείες κατέχουν το 50% της παγκόσμιας αγοράς μπύρας!!
Στην Ελλάδα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατείχε μέχρι πριν λίγα χρόνια το 85% της εγχώριας αγοράς. Όλα πήγαιναν καλά μέχρι τη στιγμή που εμφανίστηκαν οι πρώτοι Έλληνες μικροπαραγωγοί μπύρας.


Αυτοί οι μικροί ήρωες- γιατί περί ηρώων  πρόκειται – κατάφεραν να δουν στα μάτια τον Ολλανδικό γίγαντα. Ο οποίος παρά τον αθέμιτο ανταγωνισμό που άσκησε και καταδικάστηκε για αυτό με 31,4 εκ ευρώ πρόστιμο, είδε να χάνει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της αγοράς. Σήμερα μαζί με την Carlsberg ( στην οποίαν ανήκουν πλέον οι μπύρες  Mythos και Fix) κατέχουν το 74% . Καταλαβαίνει λοιπόν κάποιος τι ζημιά μπορεί να προκάλεσε η ελληνική επιχειρηματικότητα, ακόμα και σε ένα μονοπωλιακό και εχθρικό περιβάλλον. Μεγάλη κατακραυγή υπήρξε τελευταία και για την πρόθεση της Κυβέρνησης να επιβάλλει ειδικό φόρο στους έλληνες μικροζυθοποιούς, γεγονός που θα σήμαινε τον αφανισμό τους προς όφελος των δύο μεγάλων εταιρειών.  
Η διαφήμιση λοιπόν της Αμστελ έχει ως ήρωες δυο νεαρούς Έλληνες, που θέλησαν να φτιάξουν τη δικιά τους μπύρα και οραματίζονται να κατακτήσουν την αγορά με το προϊόν τους. Φυσικά στο τέλος αποτυγχάνουν και καταλήγουν να πιούν Αμστελ.
Όλο το δρώμενο της διαφήμισης είναι μια ευθεία επίθεση στην ελληνική επιχειρηματικότητα και ειδικά των νέων που τόλμησαν να μείνουν στον τόπο τους και να παλέψουν με μεγαθήρια προκειμένου να κάνουν πραγματικότητα το όνειρό τους. Από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο που ακούγεται η ειρωνική φωνή του αφηγητή, στη συνέχεια η παρουσίαση μιας πρόχειρης για να μη πω ανύπαρκτης συσκευής παραγωγής μπύρας, τα αφελή όνειρα των νεαρών μέχρι την αποτυχία τους και την παραδοχή της ήττας τους, όπως αυτή μεταφράζεται μέσα από τα τελευταία καρέ όπου οι δύο νέοι καταλήγουν , με τσακισμένα όνειρα, να πιουν Άμστελ, η διαφήμιση ξεχειλίζει από χολή, συκοφαντία και χλεύη έναντι των ελλήνων μικροζυθοποιών.

Φαίνεται ότι ο πανικός της εταιρείας είναι μεγάλος και δεν μπορεί να δει το αυτονόητο. Όσο κτυπάς με τέτοιο τρόπο τον ανταγωνιστή τόσο τον καθιστάς συμπαθή στο κοινό που στοχεύεις να επηρεάσεις. Θα σταθώ σε αυτό το σημείο στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό το οποίο είναι ο βασικός παράγοντας της διαμόρφωσης της αγοράς. Αυτή η ανατροπή στην αγορά της μπύρας αποδεικνύει ότι ο Έλληνας έχει την ικανότητα να κάνει το θαύμα αρκεί να του δοθεί η ευκαιρία και οι προϋποθέσεις. Η ανατροπή των δεδομένων στην προκειμένη περίπτωση προήλθε από μια συλλογική προσπάθεια που στηρίχτηκε αφενός στο όραμα  και την ποιότητα που πρόσφεραν οι έλληνες μικροζυθοποιοί με τα προϊόντα τους  και αφετέρου στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό που στήριξε αυτή την προσπάθεια παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες που ήταν αποτρεπτικές στο να αγοράσει κάποιος ένα προϊόν το οποίο σε πολλές περιπτώσεις ήταν λίγο ακριβότερο αλλά προφανώς ποιοτικότερο από αυτό του ανταγωνιστή. Για μένα αυτό αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα και σηματοδοτεί και το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει ο ελληνικός λαός για να βγει από το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει. Λίγα λόγια, σοβαρή και προγραμματισμένη δουλειά και πάνω από όλα αλληλεγγύη σε κάθε αξιόλογη προσπάθεια.

Ακολουθεί το βίντεο με την επίμαχη διαφήμιση. Αξίζει κάποιος να διαβάσει και τα σχόλια που το συνοδεύουν.


Εδώ μπορείτε να διαβάσετε για το πρόστιμο:






Πηγές: www. kathimerini. gr, www.euro2day. gr, google.com.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου