Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ





Related image





 Χθες ήταν μια ιστορική μέρα για την πολιτική αεροπορία της Ελλάδας. Έκλεισε ο κύκλος της  Ολυμπιακής Αεροπορίας του πάλαι ποτέ Εθνικού Αερομεταφορέα, με την αναχώρηση του τελευταίου αεροσκάφους  αεροσκάφος, τύπου Airbus A340-300, με προορισμό το Ιράν (είχε προηγηθεί, προχθές, το πρώτο από τα δυο Airbus, με προορισμό το Καζακστάν). (Παρακολουθείστε το βίντεο στο τέλος της ανάρτησης. )
Η Ολυμπιακή Αεροπορία, έκλεισε χθες και τυπικά τον κύκλο της με την απογείωση του τελευταίου αεροσκάφους που έφερε τα χρώματα της , στον ουρανό της πατρίδας μας. Ήταν η εταιρεία που ένωνε τον απόδημο ελληνισμό (7εκ) με την μητέρα Ελλάδα καθόλη την διάρκεια του χρόνου. Ήταν παρούσα σε όλες σχεδόν ιστορικές στιγμές της μεταπολεμικής Ελλάδας και βρέθηκε στα πιο απομακρυσμένα και αρκετές φορές επικίνδυνα μέρη του πλανήτη για να μεταφέρει Έλληνες πολίτες πίσω στην πατρίδα π.χ.σεισμός και τσουνάμι στον Ινδικό 2004( τότε ήταν η πρώτη εταιρεία που προσγειώθηκε στην Ταϋλάνδη και μετέφερε Έλληνες και ξένους πολίτες που είχαν εγκλωβιστεί). Ήταν η μόνη εταιρεία που θυσίαζε καθίσματα προκειμένου να τοποθετήσει φορείο ή και φορεία για να μεταφέρει ασθενείς ή τραυματίες από την νησιωτική Ελλάδα στην Αθήνα. Οι νησιώτες έχουν νιώσει πλέον στο πετσί τους την απουσία της.


Ήταν η εταιρεία που λοιδωρήθηκε και απαξιώθηκε όσο καμιά άλλη στην Ελλάδα. Η μνήμη μου επιστρέφει στα τελευταία χρόνια της λειτουργίας της και θυμάμαι τα απαξιωτικά δημοσιεύματα, τις δηλώσεις , τα σχόλια, ακόμα τις τις συζητήσεις που είχαν έναν στόχο. Το κλείσιμο της Ολυμπιακής.Η πλειοψηφία των Ελλήνων είχε πειστεί τότε από την τηλεόραση, τις εφημερίδες, τους πολιτικούς  για την αναγκαιότητα του κλεισίματος του Εθνικού Αερομεταφορέα.
Σήμερα 8 χρόνια μετά το τέλος της Ολυμπιακής η Ελλάδα έχει βρεθεί αεροπορικά στην εποχή της δεκαετίας του '50. Έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τον διεθνή χάρτη των αερομεταφορών, το κόστος του εισιτήριου για ένα προορισμό σε κάποιο ακριτικό νησί είναι μεγαλύτερο από το κόστος ενός εισιτηρίου ενός ευρωπαϊκού προορισμού. Η Ελλάδα δεν συνδέεται απευθείας με διηπειρωτικούς προορισμούς ούτε φυσικά καμιά από τις ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες πετούν προς σ΄αυτούς. Η "μεγάλη" ιδιωτική ελληνική αεροπορική εταιρεία είναι ένα περιφερειακός  αερομεταφορέας δεμένος στο άρμα της συμμαχίας που ηγείται η γερμανική Lufthansa (για να το εκφράσω όσο πιο κόσμια γίνεται). Τα περιφερειακά αεροδρόμια που συντηρούνταν από το ταμείο της Ολυμπιακής έχουν πουληθεί στην Fraport (Βλ. γερμανικό Δημόσιο) έναντι ενός ευτελούς αντιτίμου το οποίο , σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεν έχει ακόμα καταβληθεί.Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ υπολειτουργεί και εγκαταστάσεις εκ.ευρώ έχουν σχεδόν αχρηστευθεί (βλ. Τεχνική Βάση).
Η συσσωρευμένη αεροπορική τεχνογνωσία 57 χρόνων χάθηκε μαζί με το κλείσιμο της εταιρείας το 2009.
Το αεροπορικό επάγγελμα έχει απαξιωθεί και οι περισσότεροι επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης (πιλότοι- μηχανικοί) αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό.
Υπάρχει όμως ένα κέρδος από όλη αυτή την ιστορία.Από το 2009 μέχρι σήμερα, με τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν από το κλείσιμο της Ολυμπιακής  κτίζονται κάθε μήνα ένα σχολείο και ένα νοσοκομείο όπως υποσχεθεί ο τότε υπουργός.Μπορεί εγώ να μη τα βλέπω αλλά σίγουρα τα βλέπουν αυτοί που τον πίστεψαν.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου τον (BILLYKRAN30),τον άνθρωπο που είχε την ευαισθησία την επιμονή και υπομονή να απαθανατίσει την τελευταία απογείωση της Ολυμπιακής και να συλλάβει με το φακό του μια από τις ιστορικότερες στιγμές στην ιστορία της Ελληνικής Πολιτικής Αεροπορίας.



Το βίντεο:

1 σχόλιο:

  1. Η Ολυμπιακή Αεροπορία , είναι η μοναδική εταιρία ,που αγαπήθηκε σε σημείο λατρείας , από το προσωπικό της και που νιώθει ότι , έστω και συνταξιούχοι , πλέον , αισθανόμαστε ότι είμαστε μια ιδιότυπη, αγαπημένη, οικογένεια .Αυτή είναι η κληρονομιά μας , από την αλησμόνητη Ολυμπιακή Αεροπορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή